tisdag 26 mars 2013

Slag i slag

Klockan är snart 18 och det känns som jag hämtar andan för första gången idag.

Dagen började med ett säljbesök av Securitas Direct på kontoret och sen for jag iväg för att hämta en nyckel till ett hus som ska ut till försäljning i början av april. Efter att jag fiskat upp den ur en brevlåda så for jag vidare till en fotografering där jag behövde ta lite kompletterande anteckningar. Med dessa i bagaget for jag vidare till en bankvärdering i en annan del av kommunen och direkt från denna så var det dags för fotografering nummer två för dagen. Efter att denna var utförd ilade jag vidare till ett intag och sen tillbaka till kontoret för att ta tag i den långa listan med samtal och meddelanden som inkommit när jag varit ute på fältet. Slag i slag hela dagen!

Jag har också brottats med den lite okonventionella utvecklingen i en affär där en andra budgivare inkommer med exakt samma bud som den första budgivaren gjorde för en vecka sedan och dessutom med tidsfrist och krav om inställd visning...
Det är iofs inte ovanligt att det läggs bud från en spekulant med en tidsfrist eller krav om inställd planerad visning men de brukar inte inkomma på samma nivå som redan lagt bud och de brukar dessutom vara en liten bit över utgångspris för att "kompensera" säljaren för den "risk" han tar när han ställer in en visning. I det här fallet är budet med tidsfrist och krav under utgångspris.
Men, men alla bud ska framföras till säljaren så det har jag gjort så vi får se var det tar vägen....

Nog för att det kan var trixigt ibland men man har åtminstone aldrig långtråkigt i mäklarbranschen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar