måndag 11 mars 2013

Rapport från Borås

Ja, så var det måndag igen. Inget ont i det, men denna veckan är en sån där - ni vet - "5 på 3".

Vi har skrivit om det förut, en sån där vecka när man tänker att man ska vara ledig två dagar, vilket i praktiken innebär att man får göra fem dagars arbete på tre dagar... Så det blir att stressa som attan för att hinna vara ledig, om man nu får till någon logik i det.

Det blev lite jobb i helgen också. Hade inte planerat det, men jag hade en budgivning i sluttampen i fredags och hade ingen lust att pausa den över helgen. Eftersom fredagen drog iväg och jag inte orkade jobba mer efter 20:30, så avslutades budgivningen på lördag förmiddag.

Då satt jag i bilen på väg till en innebandymatch i Mullsjö. Haha, det gäller att vara flexibel! Och ha möjlighet att tvinga barnen att vara tysta i bilen. Det sistnämnda funkar bara på tonåringar för de lyssnar ändå på musik i sina hörlurar 23 timmar om dygnet..... Tur, den här gången, att det är den sorten jag har...

Eftersom det visade sig att köparen skulle till Umeå hela veckan så fick vi improvisera med kontraktsskrivningstiden. Det slutade med att vi bestämde att träffas under söndagen, så då fick jag hasta in till kontoret på morgonen och förbereda kontrakten. Sedan träffades vi under förmiddagen och gick igenom pappren. Det blev ett riktigt trevligt möte.

Som sagt, kunderna måste prioriteras. Ibland till priset av en söndagsförmiddag. Ingen stor grej för mig, men det upplevdes som en stor gest av kunderna. Det är alltid lika kul när arbetet är uppskattat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar