torsdag 14 mars 2013

Jonglera

Den här veckan har varit ett sällan skådat exempel på hur man ibland måste jonglera och klara av att hålla en väldig mängd bollar i luften samtidigt i mäklarvardagen.

Förutom att jag försöker plita ner beskrivningar till sex olika objekt som jag ska lägga ut till försäljning imorgon har jag farit runtom i hela kommunen under veckan som gått. Det har varit besiktningar där säljaren/na inte kunnat delta så jag har behövt se till att besiktningsmannen kommer in. Det har varit fotograferingar där jag av samma skäl också behövt delta. Jag har slängt ut döda möss, bäddat sängar, tänt ljus, kånkat runt utemöbler och allmänt sett till att fotona blir så bra som möjligt.
Om man behöver göra det som mäklare? Nej, egentligen inte men fotona är ju en oerhört viktig del i marknadsföringen och jag vill se till att mina objekt och mina säljare har de allra bästa förutsättningarna så om det betyder att jag behöver flytta runt lite saker och slänga på ett överkast etc så gör jag det.

Jag har även gjort en betalvärdering, haft kundmöten och tagit in nya objekt, följt upp mina visningsdeltagare från helgen som gick, satt ihop en presentation för en slideshow som ska med i marknadsföringen på ett objekt, mailat med kommunen ang ett beslut i kommunstyrelsen som kan komma att påverka en av mina försäljningar, fixat underskrifter på ett medgivande till en annan försäljning, haft månadsmöte på kontoret och dessutom måste jag idag förbereda en liten presentation inför ett kundevent och en biokväll vi ska ha tillsammans med banken ikväll.....och så vidare!!

Hade bra gärna sett att dygnet hade ett par timmar extra....

På återseende!

Köket i ett charmigt torp som jag lägger ut till försäljning imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar