lördag 30 mars 2013

Jägare

Jaga eller inte jaga, det är frågan....

Sitter lite i ett dilemma i en budgivning som pågår för tillfället.
Första buden inkom för en vecka sedan och sedan dess har budgivningen rullat på både i snabb takt och i lite mer avvaktade stil. Igår hade jag en andravisning som var planerad från början och som budgivarna respekterade skulle äga rum. So far so good.

Men nu ligger två av de fyra budgivarna på och vill se gärna se att vi blir klara inom kort. Men det är helg och det är påsk. Inte för mig men för budgivarna. Ska jag ringa runt och jaga eller ska jag vänta till nästa vecka? Stressa fram besked eller låta dem mogna fram hos vederbörande? Känns som vissa kan bli irriterade om jag jagar medan andra blir det om jag inte jagar. Lite av en lose-lose-situation :-/

Hmm, tål att tänkas på tills imorgon. Kanske löser sig dilemmat själv och budgivarna hör av sig på egen hand. Så var det iallafall när budgivningen var som intensivast för exakt en vecka sedan, dvs lördag kväll när jag åt födelsedagsmiddag med svärfar med familj och jag sprang som en skållad råtta mellan middagsbord och dator ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar