onsdag 20 mars 2013

Skit ska skit ha....

Haha, rubriken ska ju locka läsare! Slår vad om att ni allt blev lite nyfikna nu....

Jo, det är jag som är "skit" och det är just vad jag får för tillfället, känns det som. Åsa går som tåget och det är roligt att läsa om hennes framgångar. Vad man dock inte får glömma i medvind är att njuta av det. Som mäklare blir det lätt att man tar det roliga för givet till slut. Då blir motgångarna tyngre att bära, för man drabbas faktiskt av dem också.

Jag har haft en hel del medgång och glömt att njuta. Nu går det troll i tre av mina affärer och då känns det sååå motigt och tungt. Det började i förra veckan, med en affär som gick tillbaka pga att köparen hittade en massa fel vid besiktningen som de inte hade räknat med. Det är lite vanskligt när man säljer med villkor, för inget är ju klart - även om man mentalt lägger affären lite bakom sig efter kontraktet.

Å andra sidan måste ju köparen få göra sin besiktning.

En annan affär blev aldrig påskriven. Köparen kom med nya villkor vid sittande kontraktsbord och dessa villkor var inte säljaren så pigg på. Så efter en timmes kontraktgenomgång i måndags kväll, så fick vi skiljas åt utan underskrifter.

Den tredje är en prisdiskussion efter genomförd besiktning. Egentligen önskar jag att alla kunde göra besiktningen innan de lägger bud, men det faller ju på sin egen orimlighet (önska kan man ju få göra..). En besiktning är ju ändå ganska kostsam, så den spar man gärna tills det är skarpt läge....

Vad nattsvart allting låter nu, kände jag! Måste väga upp med lite positivt, för jag har tagit in flertalet mycket fina och trevliga hus som jag ser fram emot att få lägga ut under de kommande veckorna. Jag hade också en liten ringstuga i förmiddags och fick bokat in ett intagsförsök på en central fastighet i Borås.

Men nu borde jag nog återgå till att göra mina beskrivningar, tror jag. Må gott!

//Linda

1 kommentar:

  1. Jag skrev en kommentar igår här som inte verkar kommit med. Jättebra inlägg tycker jag, intressant att även läsa om vilka motgångar man kan möta och få lite perspektiv på det!

    SvaraRadera