torsdag 7 mars 2013

En dag på fältet

Idag har varit ännu en spännande dag i mäklarvardagen.

Jag inledde dagen med att förse vår blogg-kollega "bakom kulisserna" med en ny bild och lite ny text om mig då bloggen inom en väldigt snar framtid ska få en ny "kostym". Ska bli kul att se hur det kommer se ut tycker jag.

Sen bar det av på fotografering av två hus i Grundsund och visst hade vädergudarna lyssnat på min lilla bön för idag var den tunga dimman som bortblåst och solen strålade från en klarblå himmel. I vanliga fall är jag inte närvarande vid en fotografering, då säljare och vår eminenta fotograf brukar klara det galant på egen hand, men idag var det ingen av ägarna som kunde närvara så då fick jag vara på plats istället.
Mastfoto på gång.
Fotograferingarna innebar bland annat att det skulle kånkas ut en kajak som låg i hallen, persienner som skulle upp, utemöbler som skulle ställas fram, flaggor som skulle hissas, verktygslådor som skulle ställas undan och lite annat fix och trix så att bilderna blir så bra som möjligt. Sen skulle ju allt återställas igen så ikväll slipper jag gå vägen via gymmet :-)
Dagens snyggaste stylingdetalj? Plasttussilago och liljekonvalj i en gammal krabbtask-klo....
Efter en väldigt sen lunch vid halv tre-snåret hade vi en avstämning med en av våra jurister på telefon ang en fråga om en upptäckt skada kan klassas som dolt fel eller ej. Den är allt bra snårig den där juridikdjungeln och då känns det tryggt att ha mycket kompetenta jurister på huvudkontoret att diskutera med.

Dagen avslutades med en bankvärdering, dvs en värdering som syftar till att fastighetsägaren vill belåna sin fastighet ytterligare. Förutom att både jag och kunden storknade och nästan höll på att kräkas när vi gick in i källaren där en död råtta låg och stank så avlöpte kundbesöket bra.

Nu ska jag hem och hälsa på svärmor som är på besök och ladda om inför allt som morgondagen kan bära med sig. Trevlig kväll på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar