lördag 9 mars 2013

En solig lördag

Lördag och helg för de flesta men för mig och många andra i mäklar-Sverige är jobb på helgen bara en del av vår vardag.

Började dagen med att möta upp en säljare i hennes lilla soldattorp för att skriva under ett uppdragsavtal. Solen sken från en klarblå himmel, fåglarna kvittrade så de nästan fick fnatt och även om vinden var kylig så finns det många vårtecken som visar att vi går mot både varmare och ljusare tider. Härligt!

Efter att uppdraget var i hamn så for jag vidare för att hälsa på ett par av mina kunder som jag haft svårt att få kontakt med under veckan som gått pga deras arbete men som jag visste skulle vara hemma och fixa i huset inför nästa veckas fotografering. Vi fick stämt av lite viktiga saker och dessutom fick jag mig en trevlig pratstund med grannarna. En kontakt som icke ska förringas i en fastighetsförmedling!

Sen var det dags att ta bilfärjan över till Skaftö då en visning av en bostadsrätt i Grundsund stod på schemat på eftermiddagen. Visningen avlöpte väl även om vi hamnade i långrandiga diskussioner om det är juridisk hållbart för en brf att kräva boplikt av en ny medlem.

Men nu ska även jag ta helg och ser fram emot att hoppa i mysbrallorna och sjunka ner i soffan med en godispåse!
Idag var det Marie som tjänstgjorde och tog mig över Gullmarsfjorden till Skaftö.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar