onsdag 20 mars 2013

Bada i pengar

Det mobila samhället möjliggör i skrivande stund att jag kan sitta hemma vid mitt eget köksbord men en kopp kaffe och jobba. Jag har precis stoppat ett-åringen i säng och medan de övriga två busungarna nu tittar en stund på barnkanalen så skriver jag rent värderingar och beskrivningar, ringer samtal och bokar in visningsdeltagare.

Den äldsta busungen, dvs sex-åringen, är för övrigt väldigt taggad att han ska få vara med och visa ett hus idag. Igår frågade han mig vad huset kostade och när han fick höra summan så utbrast han i ett - Wow mamma, då kan du ju bada i pengar sen och jag kan få en tjuga i veckopeng! Jo jo, den där 20-lappen i veckopeng ska vi nog kunna ordna till men det där med att bada i pengar får vi nog diskutera :-)

Dessutom har jag hunnit med att anmäla mig till Kortvasan 2014 som jag ska åka tillsammans med mina kollegor. Det blir andra gången jag åker sträckan mellan Sälen och Mora men jag gissar på att det faktum att första gången var för 20 år sedan och att snöförekomsten inte brukar vara så stor här på västkusten kommer att gör det till en rejäl utmaning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar