torsdag 21 mars 2013

Att sälja kan vara en lång process

Igår var jag på ett intagsförsök i ett hus jag redan hade varit i. Det händer ganska ofta, faktiskt och det är fullt naturligt tycker jag. För en del tar det lång tid att bestämma sig.

Det som var lite kul i det här specifika fallet var att jag var där för 8,5 år sedan! Då skickade de in en intresseanmälan på ett utskick vi gjorde. Det fanns faktiskt en och annan detalj i huset som jag kom ihåg, fastän det passerat ett antal tusen husbesök sedan dess...

De blev också synbart imponerade när jag plockade fram mina anteckningar från vårt förra möte! (Eh, jo. Jag sparar ALLT.....)

Efter mitt förra besök gick de till banken och skrev om sina lån, så jag antar att jag får bjuda på den "bankvärderingen"... Nu är det väl inte så, att de direkt funderar på att sälja denna gången heller. Eller jo, lite, men de har inte börjat gå på visningar än i alla fall. Så besöker får väl bli att betraktas som ett "långskott", dvs chili 1, enligt vårt interna system.

Så nu ska de underhållas efter sina behov, dvs med varsam hand och utan att pusha på för mycket. De ska bara inte ges tillfälle att glömma av oss. "Heta" kunder bearbetar jag ju lite mer intensivt. det får nog bli ett separat inlägg om bearbetning en annan gång.

Nu skiner solen utanför mitt fönster och jag laddar för lunch om en stund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar