onsdag 27 mars 2013

På hög

Ännu en lång dag på kontoret och nu sitter jag här och betar av en hög med dåliga samveten i form av värderingar, fakturor, en slideshow och intagsanteckningar som bör renskrivas när jag fortfarande kan läsa mina egna kråkfötter.

Jag har märkt att det är så oerhört lätt att lägga saker i en "ska-fixa-när-jag-får-tid-hög" när man far och flänger mellan olika kundmöten, när telefonen ringer konstant och mailen plingar. Det är egentligen inte förrän så här på kvällskvisten som lugnet lägger sig som tiden finns till att avsluta sådant man påbörjat tidigare under dagen eller under veckan.

I mitten av april ska vi på kontoret på en utbildning som heter "Time Management" som är något som jag ser fram emot och hoppas att jag kan ha stor nytta av i arbetet.
Kursprogrammet utlovar bland annat att vi ska få olika verktyg för att kunna särskilja på "bråttom" och "viktigt", hur man tar kontroll över sina tidstjuvar, hur man lägger upp en personlig effektiv planering och hur man uppnår den  ”den perfekta arbetsveckan”.

Återstår att se om kursen är lika grym som det låter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar