måndag 18 mars 2013

Flexibilitet

Jösses, vilken dag!

Telefon och mailen har gått varm hela dagen och frågor och visningsanmälningar från spekulanter har duggat tätt, så nog lever bostadsmarknaden alltid!
Naturligtvis så var det en hel del spekulanter som inte kunde de datum som jag planerat visning så den kommande, till synes lediga, helgen blev snabbt ganska fullbokad. Men så är jobbet och det är inget att hänga upp sig på. Att vara flexibel är en del av yrkesvardagen.

Jag lyckades till och med sy ihop en visning på onsdag eftermiddag då jag egentligen skulle vara ledig för att vara hemma med barnen då sambon är på konferens. Spekulanten från Stockholm råkade befinna sig i området just den eftermiddagen och det fattar väl jag att han gärna skulle vilja se huset när han är på plats.
Problem är till för att lösas, så jag förklarade sonika för spekulanten att jag mer än gärna visar honom huset om han kan köpa att jag gör det med en ett-åring på höften och två andra busfrön i släptåg. Spekulanten skrattade gott och visade sig själv vara fyrabarnsfar så det var inga problem. So far so good, men vi får se hur visningen utfaller i verkligheten :-)

Imorgon ska det bli mycket spännande att höra hur min kollegas måndag var. Han var nämligen kallad till tingsrätten för att försvara/motivera sin värdering på en fastighet som är en del i en bodelningstvist. Så kan också en mäklarvardag se ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar