fredag 26 juni 2009

Vilken förlust...

Mitt mobilsvar lät såhär idag;
Hej, du har kommit till jaennines mobil på fastighetsbyrån Österlen. Idag är det fredag och jag skriver ett avtal på fm. och visar lite hus i em. Om jag inte svarar när du ringer blir jag glad om Du lämnar namn, telefonnummer och jag ringer dig så snart jag har lyssnat på ditt medelande. Jag hoppas du passar på att njuta av fredagen. Själv har jag lite sorg för min stora idol har lämnat oss... M.Jackson.
En kund ringde: -hur är det med dig? Bra, svarade jag! Men din stora idol har ju dött. Min kund hade helt enkelt hört mitt medelande! En kund med empati, det har de flesta men inte direkt och så tydligt! Det var ett roligt samtal. Vi kom nära varandra på 1 sekund.
Nu kan ju inte denna musikkung dö varje dag men jag har märkt med mina mobilsvar, som ändras dagligen, är personliga och leverera liv och närhet är viktigt i vår värld. Att "känna igen" blir allt viktigare.
Black or White.... har ingen betydelse för allas hjärta i alla läge sitter på samma ställe!
U21, så trist det blev med straffarna. Blev så jäkl...sur, fick lämna tv-n en stund men hämtade mig snabbt, snabbare än jag kommer hämta mig med Mr. jackson!

Jag har skirvit ett avtal, ätit lunch med en supertrevlig bankchef och visat ett fint hus. Där emellan har jag pratat med säljare&kunder och min mamma. När jag pratade med mamma passa jag på att gå på toaletten, som alltid...
Jag är ledig imorron, skall på Folkes barndop! Härlig med barn. Söndag har jag 5 öppna visningar och en familj som är startklar för havet när jag kommer hem, gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar