tisdag 9 juni 2009

Sparris och kunder....


Idag har jag haft en superdag!
Gjort nästan allt vad en mäklare gör.
Säljträning med medarbetare, intag, visning, bud,
fotograferat, pratat intensivt med kunder och kontrakt.
Vad jag däremot har gjort idag som jag inte gör
så ofta är att visa hela Österlen för en kund
som kom från USA. Vi hade 6 hus att titta på.
Bilen från Hertz var inte klar så det var bara
att hämta henne och ge sig iväg. Vi fick riktigt
bra kontakt där mötet kändes naturligt, som det oftast gör! Jag var naturligtvis tvingad att köra in om Sparrisgården så hon kunde köpa med sig lite Sparris hem....Ni hör ju själv!? Klart hon kommer köpa sitt hus genom oss på Byrån.Hon jobbade som personalchef i USA och tyckte att vi på Fastighetsbyrån var de absolut proffsigaste och kundvänliga mäklare hon träffat under sin Österlen resa. Hon berättade att det fanns två mäklarföretag som svarat att de inte hade tid att visa? Det skulle alla dessa säljare känna till....
Att deras mäklare inte har tid att visa på 4 dagar!? Här finns två möjligheter!
1. Anställa fler, 2. Tacka nej till uppdraget! Inget annat är acceptabelt.
Imorron skall jag börja med en "stadig" smörgåstårta på min son Hugos avslutning Intag 10.00, fin liten gård i Karlaby. Lunch med en mycket god vän och kontorsarbete. Jag hoppas kunna sälja något också!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar