torsdag 4 juni 2009

08.10: Steg in på kontoret!

08.20, talade in ett dagsfärskt mobilsvar som lät så här; Hej och välkommen till Jaennines mobil på Fastighetsbyrån Österlen, Idag är det torsdag och solen har kommit tillbaka. Idag jobbar jag från kontoret på fm och under em jobbar jag med kundmöte ute på fältet. Jag vill gärna prata med dig så lämna, namn, nummer och jag ringer dig så snart jag hört Ditt medelande! Jag hoppas du får en härlig torsdag! Yes, Nu börjar dagen!

08.30 Kaffe, snabb kopp...
09.00 Det kom en kund som ville vara spontan, mötet klart 10.00
10.05, Måste på toa, telefonen ringer. Kan jag kanske svara utan att de hörs var jag är?....Jippa, mamma och jag kunde göra båda sakerna!
10.10, Värdering som banken glömt berätta om, bad på sina knän, jag körde ut på mötet.
11.00, Hinner jag till Rotary idag? Ego föredrag, bör gå ditt...
11.15, Nya foto till annonsen i helgen, inget batteri? oj, köpet nytt..
12.10, Måste fixa en present inför lördagens 40 års fest, Gör det.
12.15, Lunch med en konkurrerande mäklare, trevligt,
13.00 Intag Ravlunda. Ett fantastiskt möte där säljaren var en mycket trevlig man som uppskattade en fastboende istället för bästa pris. Härligt att inte bara pengar styr och att de berättar hur de önskar sin försäljning! GOTT!
14.30 Värdering av ett fint hus, två makar som inte var överens om något inte ens att de älskade varandra när de gifte sig....Svåra, dränerade möte som stärker mig när jag fått de inse att en överenskommelse ändå måste vara det bästa. BRA möte!
16.00, Kundmöte med en köpare som vill stämma säljaren för att ett ev. dolt fel som inte längre är dolt....Föreslår FRN, Folke Grauers fixar det!!
17.10, Kund ringer och talar in att de vill diskutera provisionen, jag är bäst men dyrast....Ringer upp kunden när jag parkerat på uppfarten och Vera 2,5 år kommer springande mot mig och jag pussar henne innan kund svarar och jag gestikulerar sedan till min man att ta henne för jag måste prata med kunden som sökt mig.
18.00, Hoppar studsmatta med Vera, KUL!
19.00 Spinning på Friskis& Svettis! Underbart. Är instruktör vilket tvingar mig ditt, BRA.
20.30, Renskriver två bostadsbeskrivningar och tycker jag haft en häftig dag med många möte som berikat mig. Har haft mycket men ändå varit fokuserad på mötena jag haft!
Alla dagar har mycket innehåll men idag var det utöver...
Är lite trött nu...
Gonatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar