tisdag 30 juni 2009

Öppna visningar...

Är mycket bra, både för säljaren, kunden och ibland mäklaren, men i helgen blev jag lite tveksam...
Det kom 20 familjer, mellan 2-5 i varje. Huset är 80 kvm. Vi hade underbart väder. Jag fick en pratstund med de som ville, alla vill ju inte prata. Jag levererade de svar som kunderna hade. Efter visningen kände jag mig inte helt nöjd. Vi hade varit för många för att våra kunder skulle få se bostaden på bästa sätt. Det kan skapa en stress som inte på något sätt gynnar försäljningen. Vi var två stycken från byrån så vi gjorde vårt bästa för att kunden skulle få det bästa vi kunde leverera ur den rådande situationen. Jag har pratat med alla idag, tisdag och känner mig bättre till mods eftersom kunderna var positiva när jag ringde upp. Kunderna som är intresserade kommer att få omvisning, naturligtvis. Det viktiga är att vi tar lärdom av det inträffade, det har jag gjort. I rådande konjunktur kan jag konstatera att det finns köpare som vill hitta sitt drömboende så om vi är lite "på" och visar husen så säljer vi också. Jag fick nämligen en förvånansvärd berättelse om en mäklare, aktiv i Simrishamn, svarar sina kunder att han inte har tid att visa säljarnas hus? Märkligt. Finns ju många lösningar på det problemet. Ikväll fyller vår vän år och då vankas god mat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar