torsdag 25 juni 2009

Varumärke!

Jag har i många sammanhang undrat vad det är som styr oss och varför vi gör de valen vi gör.
FASTIGHETSBYRÅNs varumärke är det bästa inom vår bransch, utom tävlan. Upplever kunderna detsamma? Det vet vi eftersom HK har gjort denna typ av undersökningar vid ett flertal tillfälle. Att vid våra intagsförsök verkligen trycka på just detta, VARUMÄRKET, för alla som jobbar på byrån måste jobba efter den storhet som det innebär. Vårdar vi inte vårt varumärke genom att våga vara kräsna i vilka som skall få jobba med oss kommer det inte betyda lika mycket på sikt. Att bygga varumärke är den bästa investeringen vi kan göra. Jag har i allt fler kundmöte använt ordet varumärke, har helt enkelt hört mig själv utan att tänka på vad jag säger! Tur att jag inte hör mig säga andra saker....

Fler kända varumärke är FRISKIS&SVETTS, som precis som byrån vet sitt värde i varumärket. Man har bara ett bra varumärke om man förtjänar det! Engagemang, mod, stolthet, ärlighet, enkelhet, tydlighet, glädje och driv. Det har dessa varumärke gemensamt.
Och jag har förmånen att vara engagerad i båda, vilken total lycka!

Nu har Ericsson bytt VD, han lär vara ung och ha småbarn! Trevligt drag!
Aktuellts journalist frågade hur han skall hinna vara VD och pappa? Den frågan kan jag inte ta på allvar! Vilket århundrade lever vi i? Man kan vara hur mycket som helst bara man lär sig prioritera. Som jag har skrivit tidigare,, - ju mer du gör desto mer hinner du, fortfarande en sanning! Då är det ingen tävling...Men många pratar om att göra saker och andra gör det. Kan vara en del av skillnaden mellan de som får saker gjorda och de som tänker på att göra saker...

Har just kommit hem från mitt spinningpass, 22 helt ljuvliga motionärer som driver sig själv till bristningsgräns och fortfarande kan le! Underbart. Detta ger mig massor av energi precis som min familj och kunder! Gonatt,

2 kommentarer:

  1. Som utomstående skulle jag nog säga att Svensk Fastighetsförmedlings varumärke är betydligt starkare. Och att Fastighetsbyråns varumärke tyvärr skadas av sin koppling till Swedbank.

    Och som aktiv inom träningsbranschen håller jag definitivt inte med om att F&S har ett gott rykte. Tvärt om, bland övriga i branschen är de ju ganska illa omtyckta pga sitt skattefiffel.

    SvaraRadera
  2. jaennine.olesen28 juni 2009 kl. 20:37

    Oj? Så intressant. All ,ätning som finns att tillgå styrker inte det du skriver men Din känsla kan naturligtvus vara så och den är viktig.
    Fastighetsbyråns varumärke är inte samma som Swedbands, jag pratade om Fastighetsbrån. Men det är rätt vi är en del av Swedbank. Så om Du tänker swedbank och jag tänker Fastighesbyrån så tänker vi inte på samma sak. Svensk Fastighetsförmedling har varit nr 2 sedan 2007. Men varumärket kan ändå för dig vara det dominerande.
    F&S skattefifflar inte, så välkommen med det du känner till som inte jag känner till som mycket aktiv.

    SvaraRadera