måndag 15 juni 2009

Var går tomtgränsen?

Knappast det ultimata visningsvädret igår att visa ett fritidshus i fullkomligt spöregn, men det kom flera spekulanter trots allt. Vi får se om buden börjar komma in under eftermiddagen, de jag har pratat med ville fundera lite till.

Jag försöker reda ut gränserna till en fastighet som ska säljas. Säljarnas info stämde inte överens med min fastighetskarta, och därför kopplade jag in lantmätaren. Hon har skickat mig de handlingar hon hade, och vet inte om jag blev så mycket klokare av dem. När en fastighet kom till genom "avsöndring", finns oftast mycket knapphändiga uppgifter enligt henne. Det kan sluta med att det måste till en fastighetsbestämning för att reda ut detta. Gränserna är såklart en av de viktigaste bitarna att ha klart för sig i samband med en försäljning.

Imorgon är det dags för heldagsutbildning i Stockholm. Jag och en kollega från Östhammarskontoret ska vässa våra juridikkunskaper är det tänkt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar