torsdag 11 juni 2009

Kollegor

kan ibland vara svåra att hantera! Jag har ju ett team som under lång tid jobbat med teambildning och allt vad det innebär. Det ger gruppen energi men kan också fullständigt dränera gruppen. Det måste finnas utrymme för reflektioner och återhämtning i gruppen.
Jag själv processar snabbt men här är vi mycket olika. När gruppen väl kommit upp och in på samma spår är det en underbar känsla...

Men känslan kan raseras på ingen tid om man inte förstår att teamtänket är varje sekund och inte bara när man vill! Jag har under den senast veckan haft många funderingar och frågeställningar som gjort mig fundersam. Teamet sitter inte på samma plats vilket delvis kan försvåra den dagliga processen. Nya in och några ut ur teamet gör också att man hamnar på ruta 1 igen. Jag har idag bestämt mig för att ta en "timeout" och låta tiden verka för oss. Man kan säkert "teamasöder" också och det vill vi inte. I den bästa av världar finns det även en önskan om försiktighet när man har med människor att göra, och det har vi både medarbetare, kunder och familj! Vi är ett gott gäng som gillar det vi gör. Vi är till för kunden och ska få kraft av varandra.
Nu skall jag ut och sätta upp en frågesportslinga som vi skall använda på vår kick off imorron.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar