tisdag 23 juni 2009

Om jag sålt lika många hus som jag var snabb....

Då skulle jag sålt ca 30 hus i månaden, det gör jag inte!
Framför mig har just Allsång på Skansen börjat! Inte lika viktigt som att jag idag lärt mig allt om el allergi! Utanför kontoret stod en kund som inte kunde komma in på kontoret för hon hade el allergi?! Min kollega sa att hon trodde jag hade ett hus som kunde passa henne? Annika kom in och bad mig gå ut till kunden. Svårt, vi har ju inte så många hus som inte har el eller liknade ledningar! Vad gör jag? Tänkte så mycket det bara gick men kom inte på något bra. Ett "brygghus" som ingen hade börjat renovera, men naturligtvis vad det luftburna ledningar till de andra huset runt omkring....
Allergi blev helt plötsligt något svårt, inte bara för den som behöver leva sitt liv med handikappet utan även för oss som inte ger upp förrän allt tänkbart är uteslutet. Jag lyckade inte! Inte denna gången.
Jag blev förvånad samtidigt glad att en kund som har el allergi fortfarande tror att det finns hus som är möjliga att köpa? El, hur lever vi utan? Ja, ja jag vet hur man kan klara sig utan el men att veta är en sak att göra det är ju trotts allt en helt annan sak!
Sen måste jag avslöja, jag tror Annika med glädje plötsligt trodde jag kunde ha ett hus utan el???

Vi har tagit vår premiärtur med båten! Söndag, efter alla mina visningar! Kompisarna Sofi & Henric har ett härligt hus vid havet. Där vanklades gott vin och premärdopp i en svinkall pool...
Det var så gott, lite bensindoft, snabb, sol, super lycklig man och lagom stor! Vi behåller nog den ett tag!?

Alla på kontoret har idag tvingats ladda ner Fastighetsbyråns låt som ringsignal! Jag är inte alls hjärntvättad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar