onsdag 17 juni 2009

Vad kan man mer önska sig...

I tisdags var jag tillsammans med vår praktikant Sören och tittade på en br, 2 rok, 1 vån! Uppdraget var värdering. Jag hoppades på en försäljning! Idag ringer säljarens gode man och säger att han vill att jag skall sälja den, han har redan visat lgh för en kund igår och vill sälja till honom!? Ok? Men hur menar du skall jag få ett försäljningsuppdrag men inte aktivt söka fler kunder? Ja, jag vill att Du säljer till min kund men Du skall ha uppdraget. Jag förhörde mig några gånger så vi pratade samma språk, det gjorde vi. Så imorron skriver jag köpeavtal på br! Det finns ett uttryck som är; det man förlorar på gungorna tar man igen på karusellerna! Så kan man nog uttrycka denna affären....
Ibland går allt enkelt och då passar jag på att njuta för att lagra den energin till annat uppdrag där det inte är helt så enkelt! Så är livet.
Jag kommer se till att kunderna blir bjudna på en riktigt bra middag!

Ikväll skall jag skriva en drogpolycie för Friskis& Svettis! Rensa rabatten mot gatan, jätte jätte trist men min man säger att det är min tur? Vet inte helt om han har koll på det!? Men jag är ädel, bråkar inte för småsaker....
En sak är lite märklig, vi har bara rabatt mot gatan som vi själv aldrig ser (mot öster, solen är i väster när vi är hemma) men jag tror att vi plöjt ner sådär en 10.000:- i växter. Då undrar jag hur vi tänkte just den dagen detta planerades? Kanske jag kan sätta en skylt att alla förbipasserande måste titta noggrant för annars är det ingen som gör det! "Skåderabatt" kan vi kalla den....

1 kommentar:

  1. bengt lindquist17 juni 2009 kl. 20:21

    Som God Man agerar personen i fråga helt fel. Skall ej godkännas av Överförmyndarnämnden.

    SvaraRadera