onsdag 24 juni 2009

Miljömedveten!

Idag har jag haft visning på ett hus i Ekobyn. Huset är miljöanpassat och har lite annorlunda uppvärming, avlopp och vatten än de flesta andra hus! Jag har lärt mig mycket under denna period. Man får naturligtvis inte heller klippa sitt gräs med bensindriven gräsklippare. Många saker tycker jag är högst naturliga och ändå kan kunderna blir förvånade när man berättar det? De vill bo i en Ekoby men klippa gräset med bensindrift....Dubbelmoralens Sverige. Det finns gånger jag stannat en bit ifrån området och promenerat upp, tycker nämligen själv att min bil är en riktig miljöbov I byn har de en "poolbil" som man kan anteckna sig för så behöver man inte ha en egen bil om man inte kör så ofta, smart!
Ägaren är förtjusande och svarar på alla frågor då hon vet allt om huset, har byggt det själv.
Havet och naturen är bedårande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar