måndag 25 maj 2009

Telefonkö

Imorse satt jag i telefonkö till SBAB i 1 ½ timme, det trodde jag inte var möjligt. Jag kom faktiskt fram efter 40 min, men då hade de kopplat mig fel. Jag blev lovad att bli kopplad rätt på en gång, för att slippa kön. Den här gången fick jag vänta i 50 min till. När jag äntligen kom fram fick jag dock prata med en mycket trevlig man som hjälpte mig på ett par minuter.

Under tiden passade jag på att svara på mail, anmäla en försäkring mot dubbla boendekostnader, förbereda två fastigheter som skulle publiceras på nätet idag, tipsa folk i vårt spekulantregister ang dessa nyinkomna fastigheter samt förbereda ett tillträde till lunchen. Måndagar innebär att jag har ansvaret för att hålla kontoret öppet. Tillträde på en måndag betyder att lunchen blir vigd åt det. Men alla parter var så nöjda så det är värt det alla gånger!

Nu ska jag hämta Smilla hos dagmatten, sen ska hon få följa med mig på kvällens visning. Siktar på att vara hemma halv åtta, förhoppningsvis med middagen på bordet. Jag får ringa hem på vägen till visningen och be snällt!

2 kommentarer:

  1. Blev lite nyfiken.. Jag har också hund och är just nu inne på min andra termin till mäklare. Brukar du ofta ta med dig hunden på visningar? Tycker folk det är okej? Det är ju så vanligt med allergiker nu för tiden.. Mvh Majja

    SvaraRadera
  2. Hej Majja!

    Nej, jag har aldrig hunden med mig in på visningar. I undantagsfall, när jag har visningar på vägen hem, följer hon ju med i bilen (självklart inte under sommaren). Annars går det jättebra att kombinera mäklarjobbet och hunden, även om det innebär långa dagar ibland kan man vara flexibel! Lycka till med studierna! /Isabella

    SvaraRadera