måndag 25 maj 2009

70 kundmöte på 2 dagar! Ljuvligt jobb!!!

Fredagen avslutades med en visning på ett litet hus i Kivik. Kundparet var trevliga och huset kände de igen, de hade ett likadant i Lund. Tryggt och bra. Nu ville de byta ort! Denna familjen sökte inte efter nya utmaningar, bara en ny ort, en utmaning i sig....

Så kom lördagen! Började kl 10.00 i Skillinge, fortsatte kl 11.00 i Gislöv, vidare till Simrishamn, behövde koka mer kaffe också, det fixade min man så kaffet var klar när jag kom förbi hemmet. 13.30 Vik och slutligen 15.00 Mellby! Södra Mellby med 1000 tals äppleblommande träd! Kan Ni se bilden? Ca 40 personer som kom till visningen kunde se bilden! Jag hade banken med mig och det är jag evigt tacksam för. Huset är 45 kvm...Alla var inte inne i huset samtidigt, alla träffade inte heller varandra, men jag träffade alla! Det är den härligaste visningen jag haft på några veckor. Värdet var super, juice, kaffe till alla och trevliga spekulanter! Frågor som kom: Har du satt lockpris? Får man bygga till? Vem tar hand om äppleträden? Får man bygga stugor här? Vilka bor runt omkring? Hur mycket kostar det att lägga ner en ny avloppsanläggning? Är det ekologisk odling upptill? När tror Ni att det kommer liknande till salu? Regnar det in, ser ut så? Hur ofta är fåren ute på marken bredvid? När kan man tillträda? Hur många bilar kör på vägen, bara ca alltså! De flesta kunde jag svara på men hur många bilar, det kunde jag inte svara på! Har inte varit där en hel dag men vi gjorde en sannolikhetsbedömning och det blev de nöjda med! När jag körde hem satte jag på Bruce Springsten på högsta volym, sjöng allt vad jag orkade och bestämde mig för att aldrig byta jobb! aldrig!!!! Lyckan att ge alla svar och idag ha satt igång en budgivning där nästan inga frågor inte är besvarade. Bara en fråga: - Vad tror Du priset blir...Jag hade ett utpris som jag trodde var det riktiga, kunderna säger annat så låt se vad det blir. Alla helgens visningar var bra men denna var annorlunda för det kom så otroligt många! Nu skall jag hämta Vera på dagis, fika med alla barnen när vi kommer hem, springa 7 km med Axel och Hugo när Vera och min man fixar maten, sparris idag igen....gott!Barnen får hamburgare från grillen. Fint väder idag så då äter vi ute på altanen i solen. Livet bara leker...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar