torsdag 14 maj 2009

Hur gör man?

Har just varit ute hos en förtjusande äldre man som saknar arvingar och som höll på att bli av med huset till en "skojare" som erbjöd honom ½ värdet...
Vilken tur att en kvinna i öppenvården "slog" larm och ringde mig! Jag har nu varit där och mannen är bekymrad över om "skojaren" kommer bli arg. Jag la ner all min tid på att få mannen att bli trygg med valet att sälja genom oss och som han själv sa; Ja, Ni verkar ju förstå Er på detta och du verkar vara en rar liten tös...43 år och rar tös! kul kommentar.
Han har en tomt också som jag vet att han får riktigt bra betalt för om han bara ville vänta på ett förhandsbesked om bygglov, det vill han inte!
Måste fundera lite på hur jag skall följa mannens önskan men ändå få maximallt för tomten!? I alla läge så långt säljaren önskar skall vi få så bra betalt vi kan. Säljaren bestämmer men vi måste ge rätt information för att säljaren skall kunna fatta rätt beslut! Det är vårt jobb!

Uppdraget är undertecknat och klart så "skojaren" måste köpa genom byrån nu, undrar om han gör det?

Min tro om att rättvisan vinner fungerade även denna gången!
Och kvinnan som visare engagemang i mannen utan egen vining! Fint gjort.

Nu ska jag på lunch med en riktigt god vän.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar