tisdag 26 maj 2009

Sommarvärme!

Vi värderar inte bara fastigheter inför försäljningar. Ibland vill banken ha hjälp med ett värde tex inför en bodelning, en större renovering av fastigheten mm. Imorse var jag ute på en sån värdering. Träffade en mycket intressant man som guidade mig rakt in i 1800-talets mitt (då huset ursprungligen var ifrån). Ett fantastiskt ställe där faktiskt det mesta var bevarat från den tiden.


Vilket väder vi har idag, rena sommarvärmen.
Nu håller jag på med en lagfartsansökan åt mina kunder. Oftast när kunden lånar pengar brukar deras bank sköta det, men t.ex vid kontantaffärer hjälper vi dem gärna. För att söka lagfart krävs bl.a köpebrev i original, ev fullmakter, avstående från kommunalt förköp m.m. Ingen fastighetsaffär är ju den andra lik. Tänk på lagfartskostnaden vid köp av fastighet, 1,5% på köpeskillingen + 825 kr i exp.avgift.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar