tisdag 19 maj 2009

Lugnet efter stormen..

Eller tvärtom.
helgen har varit lång, och inneburit mycket jobb på alla sätt och vis.
Hade bokat in lite semester faktiskt men det blev en förkortad variant.
Lyckades peta in jobb alla dagar.
Fredag blev en budgivning som sedan skrevs kontrakt på på lördagen, och sen var det ju fritidshusvisningsdag också. Så vi jobbade samtliga här på kontoret.
Jag har förstått att i dom större städerna har man så gott som alla sina visningar på helgerna.
Här på "landet" är det inte så ofta som vi jobbar på helgerna. Eller så försöker vi iallafall styra undan det om vi kan, men självklart är det ju så med det här jobbet att man rättar sig så mycket man kan efter kunderna, det är ju ändå dom som står i centrum. Mycket pengar oftast och viktiga beslut. Och då gör man det efter de förutsättningar som ges. Vi är ju här för att finnas till hand när alla svåra frågor dyker upp. Jag stänger sällan eller aldrig av min mobil exempelvis.
Så mycket av mitt jobb är det ju jag själv som tar på mig. Så jag klagar inte.
Och framför allt så hann jag ju med min hästhoppning som jag hade planerat och av den får jag ju all energi i värden.
Så nu lever jag på nyladdad energi, en god lunch och trevligt sällskap.
I övrigt har jag laddat upp med två nya hus, en bostadsrätt och ett fritidshus som jag nu ska börja bearbeta för att få ut till försäljning i slutet av veckan.
Nu är det ju röd dag igen på torsdag. Så det gäller att rappa på.
Kommer knappt ihåg när det var hel vecka sist nu. Man blir lite bortskämd iallafall.

A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar