fredag 22 maj 2009

Miljötänket

På dagens schema stod visning av två fritidshus och fotografering av ett annat. Alla låg hyfsat nära varandra så det var smidigt. Annars är långa resvägar inget obekant då Tierps kommun är stor till ytan. I möjligaste mån försöker vi lägga kundbesök/visningar i samma område samma dag så vi slipper åka flera gånger, men ibland får kunden styra och då blir det mycket bilåkande. Vi måste i alla fall ha tänket i bakhuvudet, då vi trots allt är ett miljöcertifierat företag. Ni kan läsa mer om vårt arbete för miljön här http://www.fastighetsbyran.se/Ovriga-sidor/Om-oss/Miljo/ .

Fick bud på ett fritidshus direkt på visningen idag, vilket känns jättekul! Den allmäna visningen är först nästa helg (om en spekulant inte kan komma då visar vi vid ett annat tillfälle, som idag).

På vägen hem fick min nya bil känna på diket i några sekunder. Strax efter ett krön möter jag en äldre man körandes i full galopp på min sida av vägen. Jag hann precis väja undan och hade svårt att hålla mig för skratt när farbrorn, till synes helt oberörd, körde förbi mig med 3 milimeters marginal. Som sagt, vi befinner oss mycket ute på vägarna och får uppleva det mesta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar