fredag 22 maj 2009

Nej, vi är inte billigast...

Och vi har ingen strävan åt det hållet heller! Med mycket ödmjukhet i rösten så är det den frågan vi ofta får svara på! Jag tycker den är enkel att hantera men jag har ju också jobbat ett tag!!! Vi på Österlen jobbar inte med fasta prislistor utan har inställningen att man får vad man betalar för och vi kan inte göra ett halvbra jobb så därför kostar det, inte för mycket....
Denna fråga är intressant och kräver en hel del träning för att svara på! För man hämtar inte hem uppdraget med tveksamhet i rösten.
Jag har lyckats komma så långt att jag ibland glömmer informera om kostnaden men det har i alla fall inneburit att det efter mötet inte haft så stor betydelse för de har bestämt sig, för oss! Detta gör jag inte med flit men vi pratar om så mycket annat som är viktigt!
Lyssna på kundens önskemål så betalar de också för tjänsten. Oftast! Med den nya mäklarlagen kommer vi ju också ha möjlighet att ännu mer leverera det kunden önskar få hjälp med, ska bli härligt. Då kan vi också ta betalt för tjänsten, möjligen mer än idag! De kunderna jag testat frågan på svarar att deras tid också är pengar, så svaret är, de betalar om vi utför önskat uppdrag.

Cyklade på en av Sveriges vackraste cykelvägg igår, Simrishamn- Brantevik! Har Ni inte gjort det så kan jag rekommendera det! Mellan Brantevik- Gislövshammar är det också vackert men vi fick bära cyklarna över 7 hinder och en arg tjur så den var inte lika fridfull...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar