torsdag 14 maj 2009

För vems skull agerar vi?

Då svarar alla: För kunden! Naturligtvis. Men ibland undrar jag faktiskt om alla gör det? Banken, vi, försäkringsbolag, besiktningmän, jag alla som har kunden som sin "affärsidé" skulle nog svara så, allt för att vara politisk korrekt! Det ordet, politiskt korrekt ogillar jag lika mycket som när någon säger; Jag hör vad du säger?! Vad är det för kommentar? Jag hör vad du säger!
Idag har jag träffat både bankfolk och mäklare ( inte på vår byrå) som bara hade egoistiska tankar! Och förmodligen hörde de inte ens vad jag sa....

Jag är mina kunders redskap mot "fastighetsvärlden", det skall inte missbrukas och de skall ha förtroende för mig hela vägen, ända till målgång och därefter! Så om jag måste markera för mina kollegor att jag har en kunds uppdrag, även om det är en god vän till min mamma etc, så måste jag göra det. Jag måste ha MOD! Idag är jag irriterad över att kundansvaret inte alltid är i fokus. Detta skall aldrig hända här! Aldrig!

Nu skall jag cykla och hämta ett av mina tre barn på dagis. Ikväll är det spinning, visning och renskrivning av ett nytt hus! Jag försöker mig på den nya beskrivningen! Vi kommer snart ha världens finaste beskrivningar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar