måndag 19 november 2012

Våga ställa krav!

Att hitta rätt arbetsgivare är inte det lättaste. Jag är glad att jag hittat ett företag som jag vill jobba på och som tilltalar mig.

Som student trot jag att det är viktigt att man är lyhörd, intresserad och nyfiken på de olika företagen som finns inom branschen. Allt passar ju inte alla.

Ta tillfälle i akt att gå på event/ företagspresentationer för att ta reda på vad som kan passa dig. Det är inte bara din arbetsgivare som ska gilla dig, du ska ju faktiskt gilla dem minst lika mycket. Detta för att kunna hålla motivationen uppe i både med och motgångar.

Man hör om diverse olika praktikplatser, vissa får vara med mäklarna till fullo och får en jättebra start/inblick i mäklarvärlden. Vissa får koka kaffe och svara i telefon.

Passar inte området dig? Testa att byta. Känns det inte rätt? Våga prova något annat. Får du inte vara med ute på de olika momenten? Våga be om att få vara det. Våga ställa lite krav!

 
Hur vill du ha det?
/Elin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar