onsdag 28 november 2012

Hallå växeln, hallå?!

Det är inte alltid vår mäklarvardag handlar om intag, kontrakt, visningar, ringstugor, annonseringar, hemnet och köpeskillingar. Sådant som ligger inom vår expertis. Igår till exempel så fick vi en ny växel installerad på jobbet och plötsligt befann vi oss på någon annans hemmaplan och fick snällt finna oss i att vara totala noviser.

Det var naturligtvis själva telefonen med alla knappar hit och dit som man skulle få kläm på. Sen var det en applikation i datorn med alla möjliga fiffiga inställningar som man skulle göra och som grädde på moset så finns det ju naturligtvis en mobil-app också. Ett tag ringde det i alla telefoner samtidigt plus allas mobiler. Givetvis alla med olika ringsignaler :-).
Mycket att hålla koll på men om vi lyckas hålla tungan rätt i mun så är jag säker på att detta kommer att underlätta i vår mäklarvardag samt kommer att upplevas positivt av kunden som ringer in.

När vi stod där, jag och kollegorna, och bokstavligen kliade oss i huvudet så slogs jag av hur nyttigt det är att bli påmind om hur det känns att inte ha koll. Många av de som kontaktar oss har oftast väldigt lite koll på hur en sälj- eller köpprocess ser ut eftersom man kanske gör det för första gången eller kanske inte har varit med i en budgivning eller kontraktsskrivning på många år. Det är därför naturligtvis jätteviktigt att man är ödmjuk och inte rusar iväg utan verkligen säkerställer att man har alla parter "med på tåget" och att de faktiskt förstår alla steg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar