fredag 9 november 2012

Inför 2013

Idag har jag faktiskt haft lite mäklarvardag mitt upp i min vanligtvis föräldralediga vardag. Lunchmöte med kollegorna med lite information och planering inför 2013. Känns nästan konstigt att skriva 2013 men det är ju faktiskt inte länge innan vi är där.

Vi pratade om Fastighetsbyråns mål generellt och våra Lysekils-mål speciellt. Om vilka rikstäckande kampanjer som planeras under 2013 och vad vi ska göra utöver detta på lokal nivå.
Vi pratade så klart också om budget, vår gemensamma på kontoret och våran egen. Jag har ju faktiskt numera en alldeles egen budget att jobba mot, ieeehhh!!
Den stora totala budgetsiffran är nedbruten i en uppskattning på hur många villor, bostadsrätter och fritidshus som ska jag förmedla under året samt en uppskattning på hur många intagsförsök jag måste göra per intaget objekt vilket sen gör att man kan räkna fram ungefär hur många intagsförsök jag måste upp i per vecka under 2013 för att nå mitt mål. Enkel matematik som dock kommer kräva hårt jobb, stor disciplin och målmedvetenhet.

Detta innebär ju att ju bättre jag blir i min träffsäkerhet på att sälja in min och Fastighetsbyråns tjänst till de potentiella säljarna dessto färre intagsförsök behöver jag springa på för att komma upp i samma volym vilket i förlängningen naturligtvis ger att jag kan sälja mer. Bli mer effektiv helt enkelt.
Känns mycket bra att vi har en säljträning inplanerad i januari, för alla behöver vi öva för att bli bättre.

I januari har vi också vår årliga kick-off. Årets händelse enligt många. Temat är olika från år till år. Har ni hängt länge här på bloggen kanske ni kommer ihåg discotemat där det kryllade av afroperuker och silvertights eller förra årets Bond-tema där herrarna var stiliga i smoking och damerna var Bond-brudar hela bunten?
I år står "Hollywood" och "Stjärnorna på varje ort" på agendan så vi uppmanas tänka på film, stjärnströsslade gator och soliga stränder. Därför avslutade vi vårt lunchmöte idag med att klura lite på vilket filmtema som vi ska köra på kontoret. Fortsättning följer alltså...

Trevlig helg på er!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar