tisdag 27 november 2012

Gästbloggare från Nacka!


Hej,

Nu är det dags för ett gästinlägg igen. Förra gången jag skrev här var för ca 1½ år sen, då var jag mäklarpraktikant på Fastighetsbyrån i Lysekil. Idag jobbar jag som bostadsrättsmäklare på Fastighetsbyrån i Nacka

Jag fick frågan från Åsa om jag vill vara med att göra ett gästinlägg och självklart tackade jag ja. Eftersom mäklarvardag handlar om en mäklares vardag så är det där jag börjar.


En vanlig dag på jobbet kan variera otroligt mycket. Ena dagen kan jag har fyra kundbesök inbokade plus visningar på kvällen och andra dagen kan jag ha kontortsid på förmiddagen och kundbesök på kvällen. 
Jag försöker dock planera så bra som möjligt så att jag har lugnt måndag morgon efter visningarna så jag hinner ringa alla intressenter och även lite lugnare torsdag och fredag eftermiddag då det kan bli aktuellt med kontrakt. 
Bra planering gör att jag får tid över till ett extra samtal till mina kunder eller hinner boka in nya kundbesök. I dagsläget är det relativt lugnt men nu är det dags att förbereda inför januari och Fastighetsbyråns stora visningshelg. Mitt mål är att ha 6-7 lägenheter klara innan januari så jag kan ha minst 4 st klara till visningshelgen. Just nu har jag totalt 5 st klara. Så snart där!

På Fastighetsbyrån i Nacka försöker vi ständigt hitta nya sätt att nå ännu fler kunder och härom veckan var vi med när Bygg-Ole i Nacka hade sin härliga tjejkväll. 

Vi har precis startat ett lokalt samarbete för ”Allt Hemma” med dem och bidrog med vinst till deras stora tävling samt var med anordnade en tävling med ett frågeformulär om bostadsmarkanden i Nacka med ett väldigt fint pris. 
Genom denna aktivitet träffade vi 200 nya ansikten och möjliggjorde fler kundbesök genom att ta kontakt med dem som bor i Nacka samt att vi även fick en chans att visa upp och marknadsföra oss. Vi som var där hade en väldigt trevlig kväll.


Petronella Tell från Värmdökontoret & Pernilla Andersson från Nackakontoret på tjejkvällen på Bygg-Ole.
Avslutningsvis så har det hänt mycket sen jag skrev här sist och mäklaryrket är precis så som jag förväntade mig, MYCKET jobb men ett ROLIGT jobb! Underbart att få träffa så mycket människor i deras olika skeden i livet. 
Nästa vecka ska vi på Fastighetsbyrån i Nacka på en tredagarskonferens till Madrid, med lite jobb och mycket roligheter.

Ha det så bra så kanske det dyker upp något mer gästinlägg längre fram
.

/Isabelle Guldner

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar