torsdag 28 februari 2013

Störst är bäst!

Förutom att Fastighetsbyrån är ett grymt bra företag att arbeta för så ligger det också en enorm styrka i att vara en stor aktör på marknaden med mer än 250 kontor runt om i Sverige.

Jag blev nämligen för ett tag sedan kontaktad av ett par säljare, boendes på annan ort, som hade för avsikt att sälja sitt fritidshus här på västkusten. Av olika skäl hade de dock ingen som helst möjlighet att ta sig hit till Lysekil för att skriva uppdragsavtal vilket naturligtvis kan vara lite problematiskt eftersom vi enligt lag bland annat måste ta id-kontroll på de som är säljare.

Men, eftersom vi är Sveriges största mäklare så kunde jag, efter kontakt med det Fastighetsbyråkontor som låg närmast kundens hemadress, erbjuda säljarna den servicen att de kunde uppsöka kontoret där en av mina kollegor tog hand om dem och såg till att id-kontroll och påskrifter utfördes enligt konstens alla regler och dessutom ombesörjde att jag fick mig uppdragsavtal etc åter.

Suveränt! Såklart för mig som fick in ännu ett uppdrag till försäljning men framförallt för kunden som faktiskt inte trodde att det fanns en lösning på deras dilemma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar