tisdag 26 februari 2013

Mäklardagen på Gävle högskola!


Hej på er!
Jag heter Linnea Mohlén och läser andra året på Fastighetsmäklarprogrammet på Högskolan i Gävle. Vi arrangerar varje år en branschdag på högskolan, jag tänkte berätta lite om den här!

Mäklardagen i Gävle har blivit en av Sveriges viktigaste rekryteringsdagar enligt branschen. Det är en mässa som årligen anordnas av styrelsen i Högskolemäklarna. Styrelsen består av fem förstaårsstudenter och fem andraårsstudenter på Fastighetsmäklarprogrammet i Gävle. I år likaså förra året var jag en av dem, vilket jag tycker är mycket roligt och något jag är mycket stolt över. Vi slog åter igen rekord med antal deltagande mäklarföretag, i år var det hela tjugo företag.

Dagen började med frukostmingel utanför högskolans aula med alla deltagande mäklare och studenter. Sedan invigdes mässan gemensamt i aulan och efter det gick alla mäklare till sina montrar och mässlokalen fylldes snabbt därefter av hungriga studenter.Vi hade även speedrekrytering där studenterna hade tre minuter på sig att göra ett gott intryck på ett företag innan det var dags att gå vidare till nästa. Jag har själv deltagit i en speedrekrytering och det var otroligt roligt och man fick lära sig mycket om de olika företagen samt om sig själv.

Årets föreläsare var Michael Södermalm vilket var mycket uppskattat. Han föreläste om mental träning och hur man jobbar för att bli en mäklare i världsklass. ”Framgång är inte en tillfällighet, det är en färdighet” och ”Vad är skillnaden som gör skillnaden” var några av de intressanta sakerna han lyfte fram.

Dagen avslutades med en bankett på herrgården Engeltofta. Där åt vi en trerätters middag medan vi underhölls av trollkarlen Jakob Ljungkvist som minglade runt vid borden. Efter middagen minglade vi och dansade fram till klockan två.

Jag vill tacka alla som deltog och gjorde Mäklardagen 2013 till en otroligt härlig dag/kväll/natt!Ni som inte var med oss i år och är intresserad att komma nästa år, är mycket välkomna att kontakta någon av oss i Högskolemäklarna. Ni kan även hålla koll på andra aktiviteter som vi anordnar via vår hemsida där ni även hittar våra kontaktuppgifter. (www.maklardagen.se)
/Linnea Mohlén

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar