tisdag 26 februari 2013

Maraton

Ojoj! Har precis avslutat, vad som känns som en maratonlopp i objektsbeskrivning med 26(!) olika rum/utrymmen som ska beskrivas i två olika hus på samma fastighet.
Vill lova att det är lite svårt att hålla inspirationen uppe rum efter rum och undvika att upprepa sig själv för mycket samtidigt som man vill ge de framtida spekulanterna en bra och rättvisande bild.
Får nog lov att låta den vila tills imorgon och ta hjälp av vår assistent för lite konstruktiv feedback innan jag skickar över den till kund.

Kommer ni ihåg att jag förra veckan gärna såg att trenden med att avsluta arbetsveckan med ett uppdragsavtal och inleda nästa med detsamma fick upprepas?
Jotack, i lördags skrev jag uppdragsavtal på en fin bostadsrätt och inledde arbetsveckan igår med att åka ut på en vanlig värdering som slutade i ett påskrivet uppdragsavtal plus att jag fick hjälp av kollegorna på en kontor i Stockholm med att ordna påskrift på ytterligare ett uppdrag som jag jobbat på ett tag. Så trippel-yay på det!

Det märks dessutom att solen som visat sig de senaste dagarna och takdroppet till följd sätter fart på folks vårkänslor för det ringer både säljare som önskar att avyttra sina fritidhus och spekulanter som är ute på sommarstugejakt. Då känns det extra kul att redan ha ett par objekt på lut inför påskhelgen som brukar vara startskottet för just fritidshussäsongen här hos oss.

Nu ska jag urträda mäklarrollen och lämna hus och rumsbeskrivningar ett tag och stället ikläda mig simskolerollen resten av kvällen. På återseende!

1 kommentar: