fredag 8 februari 2013

Yay!

Vilken fredag!

Startade med ytterligare en förstavinst i vinlotteriet som vi har tillsammans med våra kollegor på banken varje fredag. Yay!

Åkte sen iväg till ett av våra populära kustsamhällen i kommunen för en värdering som mest troligt blir ett intag och när jag som bäst håller på och klättrar omkring på vinden så får jag på plats förfrågan av grannen om jag har möjlighet att titta på ytterligare ett hus. Eh, ja tack! Snacka om att vara på rätt plats vid rätt tillfälle. Dubbel-yay!

Sen hann jag knappt in genom dörren på kontoret innan telefonen ringde och det visade sig vara en spekulant som lade första budet på i budgivningen jag hade svårt att få någon snurr på i början av veckan. Trippel-yay!

Inte blev dagen heller mindre bra av det faktum att det faktiskt är just fredag och att hela lilla familjen kom hem igen efter att ha varit hemifrån under hela veckan.

Nu laddar jag om för morgondagen som bjuder på ett spännande intag och visning. Trodde du vi jobbade 8-17, mån-fre?
Tänk om, tänk rätt och om du funderar på att bli mäklare så tänk minst två ggr på om du är beredd på att "mäklarvardagen" innebär just väldigt mycket jobb på ibland sk obekväma tider samtidigt som den, lite motsägelsefullt kanske, faktiskt bjuder på en hel del frihet också.

Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar