tisdag 28 juli 2009

Som elakheter kan beröra...

En kollega har mått riktigt dåligt sedan i lördags och igår, allt för den otrevliga kunden.
Dagens feedbackmöte fick handla om var gränsen går för vad vi skall acceptera och ta emot utan att respekten för sig själv skall försvinna. Att lyssna till konstruktiv kritik skall alla som sysslar med affärer och möte kunna ta hand om och växa i men detta är ju inget någon skall behöva utsättas för. Idag kom han in igen. Kastade in till salu skyltarna på kontoret ock skrek något otrevlig igen....Hur mycket otrevlighater kan han? När jag kom in från en visning var en kollega helt vitt i ansiktet och såg rädd ut, en kollega skrattade och skaka på huvudet.

Frågorna på dagens agenda var vilken den vanligaste frågan sommarmedarbetarna får?
Elna svarade; - Går det att sälja nu? Med glimten i ögat svarar Elna, ja, vi har sålt slut snart...
Sant! Vi har sålt så in i! Häftigt och härligt, mest för alla våra säljare som väntat så länge på dessa positiva vindar! För husen är fina och har ett marknadsmässigt pris. Själv har jag sålt 6 hus på 1½ vecka. Ca 4 pg.

Mina sommarbetraktelser går idag till ett restaurangbesök på restaurang Kungsholmen på Kungsholmen i Sthl. Maten och platsen får 10 av 10! Super, super.
Vi har i princip alltid barnen med när vi är lediga så även nu. Det hade en familj som satt bredvid också men den pojken var det ingen som brydde sig om. Pappan, solglasögon, rosa tröja, svarta byxor, djursholmsfrisyr (allt bakåtkammat med fett eller olja i...) Han var tagen ur ett modemagasin. Precis som hans unga unga fru. Pojken fick inte vara med och prata, han var ensamt barn bland 7 vuxna som drack läckra drinkar. Mamman hade inget intresse för barnet och pappan bara var arg på honom, han gjorde inget mer än ville bli sedd. Jag for så illa av detta att jag inte kunde lämna denna familj ur sikte. När vi skulle gå gick jag fram till pojken och gav honom två små böcker som han kanske kunde titta i? Han hade inget med sig, böcker, kritor, spel etc. Ni vet sånt man har för att alla skall bli tillfredsställa! Jag har tänkt på denna pojken många gånger och hoppas att föräldrarna snart kommer på att man kan fint se ut som ur ett modemagasin men det fråntar inte att de också kan vara goda föräldrar. Jag under hur många föräldrar som är egoföräldrar? Även med sina barn måste det finnas ömsesidig respekt, från mycket låg ålder faktiskt! Mitt mål med barnen är enkelt. Tydlig, mycket kärlek, våga stå emot trots kompistryck, mycket kramar och ömhet. Jag vill umgås med mina barn även när de blir vuxna och den grunden är det bara jag som förälder ansvarar för bli bra. Ivarjefall tills barnen blir stora nog att kunna förstå sammanhanget.

Glömde! Vad hade vi på oss eftersom jag kommenterar familjen bredvid...
Säkert vita kläder, jeans, mina favorittofflor. Alla i vår familj har gelé utom Vera. Men inte bakåt, snarare utåt.... Inte modemagasin på något sätt.
Men 4 stycken framför en spegel med 4 olika sorter i håret, kanske lite magasin....

Vi var bara i Sthl 6 dagar men jag har betraktelser för ett helt år, undrar hur det kan komma sig?

1 kommentar:

  1. Alla skulle ha föräldrar som du. Tyvärr är det ju inte så. Alla borde nog ha fastighetsmäklare som dig också...

    SvaraRadera