fredag 10 juli 2009

Logotype, tuffa kollegor och miljötänk

I veckan som gått har mycket småsaker passerat. Men inte mindre än att det upptagit min tid och mitt engagemang. En lokal "påve" har kopierat vår logga....Vad menar jag då med lokal "påve" Jo en mäklare som berättar att han har flest kontor i sydöstra Skåne och automatiskt också är störst! Ok. Det skulle kunna ha ett sammanhang, men det har det inte. Att kopiera vårt svarta huvud i skyltkort och typsnitt visar att han tycker om vår logga! Det tar jag som ett kvitto på att vi lyckats. Jag tycker däremot att man bör komma på en egen "logga" om man fokuserar på att bli störst...

En kollega sa att alla mäklare som har semester borde söka sig ett annat jobb! Ups! Kollegan jobbar inte på mitt kontor men ändå, kollega. Hur tänker man då? Jag funderade länge och väl. Kom fram till att uppdragsgivaren har ett krav, köparen har ett önskemål och vi har en vardag. Allt är en relation! En affärsmässig relation. Men om jag aldrig får ledigt, vad händer då? Kan jag jobba 365 dagar med intensiv glöd och stort engagemang? Ja, kanske, för jag brinner, men hur länge kan jag göra det? Länge, men inte så länge att jag bestämmer mig för att inte ha semester. Allt handlar om att informera parterna om förutsättningarna Jag lyckas ibland men inte alltid.
En tid för reflektion och vila tror jag är ett måste. Jag kommer ha en veckas ledighet, en hel vecka utan kontakt med jobbet. Bra. Jag kommer öka på den veckan i takt med tiden. Jag har läst mycket vad gäller tid, ledighet och återhämtning. 5 veckor vore nog det perfekta om man tänker på återhämtning. Så jag har bestämt mig, jag kommer ha semester. Jag är bäst om jag någon gång får längta till mitt jobb! Det man inte har tillgång till hela tiden längtar man efter, det gäller allt, familj, vänner , pengar, jobb, sommarhus, båt och en miljöanpassad värld.

Vi på Fastighetsbyrån är miljöanpassade, så om vi pratar 2 grader lägre temperatur så jobbar vi för det! Här hoppas jag att alla inser problemet och väljer att göra sitt bästa för att bidra med en bättre miljö nu och i framtiden. Kortskott och långskott som vi på fastighetsbyrån benämner nu och senare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar