söndag 5 juli 2009

Semester, reporänta och kusinen

Veckan som har gått har varit en "nedtrappningsvecka" inför mina två semesterveckor.
Vi verkar som bekant på Österlen vilket innebär att vi har högsäsong nu. Att vara ledig just nu är inte helt optimalt men det som driver mig att ta ledigt är min familj. Jag vill vara ledig, jag vill vara på jobbet för under denna period är det riktigt riktigt kul på jobbet, fart, fläkt och mycket pågång! Härligt.
Att få in så mycket fina hus som just nu är förtjusande trevligt. Köparkunderna har mycket fint att titta på. Säljarna tycker läget är rätt nu, räntan kommer troligtvis att sänkas även till kunderna, priserna har stabiliserats och klimatet är bra. Denna gången sänkte inte riksbanken bara reporäntan, de satte lite press på bankerna. Kan innebära att de som inte fått lånelöfte tidigare har en chans nu? Det som just nu är svårlöst är besiktningstider. v32 är tidigaste tiden? Alla har semester samtidigt? Här kommer villkorstiden i våra kontrakt bli orimligt långa. Inte bra för någon.
Hade en trevlig fest i fredags för att fira semestern...Vi har så otroligt trevliga vänner, blir varm i hjärtat när jag tänker på alla "goa" vänner vi har nära oss. Ger kraft och liv. v. 29 skall vi åka till Stockholm, bo på Clarion Sign! Att sitta i en skön "ägget" gör inte ont alls. Ska hälsa på första kusinen Astrid. Hälsa på upp på HK och något lokalt kontor. Alltid trevligt att träffa kollegor.
Slipar just nu på ett M.Jackson spinningpass som ska bli min hyllning till honom, denna musikgåva.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar