torsdag 9 juli 2009

Det regnar in!

Idag har flera nya husägare ringt och berättat om vatten som forsar in i källaren, vatten som läcker in genom taket m.m. Vi har drabbats av ett sällan skådat regnoväder med andra ord. Mitt råd är: 1. Se till att åtgärda det som är akut så att inga skador förvärras. 2. Sen ska vi avgöra vem som ska stå för vilka kostnader av parterna (denna punkt kan i värsta fall ta lång tid). Då ska man ha i bakhuvudet: Vad kan man förvänta sig av denna del av byggnaden?

Det är vårt jobb att försöka få parterna att hitta en lösning. Ibland får man tänka i andra banor när diskussionerna låser sig, men nästan alltid lyckas vi.

1 kommentar:

  1. Tack än en gång för en riktigt bra blogg! :)
    Nu har jag äntligen fått mitt antagningsbesked och till hösten börjar jag plugga till fastighetsmäklare!! :D Så nu kommer jag följa den här bloggen med ännu större intresse! Tack tjejer!

    SvaraRadera