tisdag 7 juli 2009

Många vill ha, en kommer få! Köpa...

Hur länge skall kunderna behöva vänta på andra budgivare? Det är vår stora fråga idag.
Rättvist? Ja, vad är rättvist? Vi har en bra struktur på budgivningarna, protokoll all information och vilka villkor som finns, eftersom vi har kontakt med människor finns det andra funderingar och frågor vi måste ta ställning till. Säljaren bestämmer som bekant. Det är ett teamarbete i allra högsta grad. Vi kommer alltid ha kunder som tyckte vi kunde gjort på annat sätt i budgivningen. Jag frågade faktiskt en kund igår, som mellan raderna tyckte vi skulle göra på annat sätt; - Hur tycker Du jag skall agera för att Du skall tycka det är bra?; - jag vet inte men varför får vi inte ett slut på det? - För att Ni är 6 budgivare som bjuder 10.000:- över varandra....
Man kan känna till att som budgivare bestämmer man en hel del, bjuder man 10.000:- så kommer budgivningen ta längre tid och avslutas senare än om man bjudit 30.000:-?! 6 dagar föregick visningen. 8 dagar har vi haft budgivningen. Många hade "ombud" på visningen, vilket innebär att vi måste visa en gång till. Vi säljer inte till någon som inte själv tittat. det vet vi allt om! Blir bara problem. Idag har vi två budgivare kvar som vet att den avslutas med ett avtal imorgon, vem återstå att se.
Min kollega Otto har gjort ett bra jobb idag. Tack Otto.
I skrivande stund är jag påväg ut föt att äta en god middag med en nära vän. Vi har aldrig pratat till punkt...Vardera 3 barn som får och skall ha vår tid. Nu är det vår tid. Minst 3 timmar. Gott. Hugo är på Crossläger. Axel är med bästisen Albert. Vera är med barnvakten Lovisa. Solen skiner och mitt spinningpass börjar ta form. Jag missar M.Jacksons hyllningskonsert ikväll!? Det oroar mig lite men jag har valt Sofi framför Jackson. Bra val!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar