tisdag 20 december 2011

En julig update


Det har varit ganska tyst på bloggfronten från Lysekilshållet på sistone.
Jag önskar på sätt och vis att det hade berott på att vi inte alls känt av den lite mer svala marknaden men tyvärr märks det även här att det är lite trögare tider i kombination med att folk i allmänhet har sitt shoppingfokus på julklappar istället för hus.
Dessutom har ju ganska mycket av vår tid på kontoret gått åt till den nyrekrytering som vi sysselsatt oss med under december månad.

Nej, orsaken till bloggtorkan har istället mest haft samband med att jag har varit mer än överhopad av studier då jag istället för mina vanliga 100% istället läst 150% under november och december månad. Jag har nu avklarat en kurs i kundorienterad förmedling, har tenta i morgon i psykologi för att sen byta fokus under julledigheten till fastighetsmäklarlagen som ska tenteras i mitten av januari. Sen är det bara slutspurten kvar då jag går in på sista terminen och börjar se ljuset i tunneln.

Imorse hade vi sedvanligt julkul med våra kollegor på banken. Julkul innefattar att vi äter gröt och skinksmörgås, att tomten kommer och delar ut varsin julklapp med rim och att vi sen tampas i den prestigefulla julklappsleken.
Roligast av allt brukar sen vara att öppna julklapparna i just julklappsleken som kan innehålla allt mellan himmel och jord. Jag kan lova vi skrattade ganska gott när chefen (manlig sådan) lyckades kamma hem ett paket med svarta nylonstrumpor :-)

Med detta vill jag ta tillfället i akt att önska mina bloggkollegor och alla våra läsare här en riktigt God Jul!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar