onsdag 14 december 2011

Sista rycket

Liksom alla år är det sista rycket på marknaden i December. Sista chansen för oss mäklare att fixa budgeten innan årsskiftet, sen börjar vi ju om på noll igen....

Det har lugnat ned sig avsevärt med försäljningarna. Mer så, att det inte kommer in några nya än att vi inte säljer, för det gör vi. Köparna söker fortfarande, men säljarna vill vänta till efter helgerna.. (same procedure as last year, James..... för det är likadant varje år).

Men ändå fyller vi vår tid! Just nu förbereder jag försäljningarna till uppstarten och den stora visningshelgen i Januari, gör klart med de sista försäljningarna, följer upp lite "gamla" kundbesök (jag har sällan ringstuga, utan försöker baka in det i det vardagliga arbetet istället) och sist men inte minst försöker jag ta tag i en del saker som inte prioriterats tidigare. Alltid skönt att komma ikapp med det dåliga samvetet o ligga "i fas"...

Julklappar har jag inte hunnit titta på än, än mindre köpa några. Det ska nog klaras av i alla fall. Jag har aldrig, något år tidigare, köpt en enda julklapp så tidigt som den 14 december, så varför göra undantag nu?

Däremot så tog familjen (och jag) en veckas semester i Egypten och är förhållandevis ny-hemkomna, därav min långa frånvaro på bloggen.. Så nu äter jag inte bara pepparkakor, jag ser också ut som en... ;-)

Må väl i vinterslasket!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar