tisdag 31 januari 2012

Förlåt mig.....

Nu kommer man krypande till korset minsann.... Ber så hemskt mycket om ursäkt för min frånvaro här på bloggen.

Sedan visningshelgen har vi haft fullt upp. Om vi nån gång tidigare trott att mäklaryrket har lågsäsong i Januari, så tar jag tillbaka det med omedelbar verkan..

I förra veckan hade jag ytterligare visningar och där har nu budgivningar dragit igång, strax över 50 personer att kontakta och en del vill ju också att vi kommer ut och värderar deras nuvarande boende som ett led i hela bostadsbytarprocessen.

Det tar tid.

För övrigt så funderar jag på en sak... Jag har nämligen velat ha svar på några frågor jag fått från mina spekulanter... - Vad gör de på kommunen hela dagarna? Jag har sökt och sökt och sökt. Antingen blir man kopplad till växeln, eller så har de röstbrevlåda (där man pratar in, men de ringer inte upp...) eller så mailar man utan att få svar.... Nån som vet?

Nja. För att vara riktigt rättvis så finns det faktiskt en del personer på kommunen som svarar på mail och kollar av sin röstbrevlåda (och dessutom ringer upp..).... Men ändå..

Däremot kan man ta lärdom av detta. Det är nämligen URVIKTIGT att man återkopplar till sina kunder. Tänk så irriterad jag blir när jag lämnar meddelande och inte blir uppringd. Det vore naivt att tro att inte mina kunder blir lika irriterade om jag själv inte ringer upp... (Vilket jag ju alltid gör, om inte med en gång så åtminstone samma dag).

Men så är det ju med egna erfarenheter... man blir själv lite klokare, förhoppningsvis. =)

1 kommentar:

  1. Hej, funderar på att läsa till mäklare men jag undrar hur det är på sommaren, kan man ta någon ledighet då? Alla säljer väll på sommaren...Undrar också om det är många sena kvällar så att man inte skulle få någon tid till familj. Jag läste ditt inlägg om lön och förstår att det är väldigt varierande, men har du någon gång känt att "nu får vi äta havregrynsgröt varje dag" eller klarar man sig alltid på de pengarn man ändå tjänar, kanske till och med så pass att man kan resa ibland? Om du uppskattar vad du tjänade 2011 och delar det på 12 månader, vad tjänade du då varje månad?

    Tacksam för svar, svara gärna till linnearubin@hotmail.com

    SvaraRadera