torsdag 27 oktober 2011

Flipp eller flopp?

Visst blir det många mil i bil även här i Lysekil och speciellt under fritidshussäsongen då vi kör både kors och tvärs genom kommunen. Då kan det ju också som välbekant bli några båtturer om vi har tur.

Ännu fler mil i bil blev det häromdagen då en Malmöresa tur och retur på en sisådär 76 mil och en skatterättstenta stod på schemat.

Man kan väl utrrycka sig som att bilresan gick betydligt bättre och lättare än vad tentan kändes. En slamkrypare gällande skillnaden i beskattningsregler för bostadsrättsföreningar och bostadsföreningar fick förmodligen fler än mig på fall och det hjälpte föga att jag pimpat min "Rabe" likt en julgran :-/. Så det blir till att hoppas på ett litet mirakel för att undslippa omtenta i december.

Studietåget tar dock ingen hänsyn till eventuella tentafloppar utan tuffar otröttligen på. Näst på tur på schemat står psykologi, kundorienterad förmedling och mäklarrätt.


1 kommentar:

  1. Då ligger jag i lä med mina 23 mil under gårdagen... Tror aldrig jag kört så mycket bil på en och samma dag i tjänsten. Förutom den gången då jag åkte till Jönköping tur och retur på en kväll för att få ett kontrakt påskrivet, då blev det omkring 20 mil i sträck. Vad gör man inte för sina kunder, eller hur?

    SvaraRadera