fredag 7 oktober 2011

Splittrat.....

Ibland är det rörigt att vara mäklare.... Idag te.x. började jag dagen med intentionen att göra två visningsbroschyrer och maila dem till tryckeriet.

Dagen startade enligt plan, men jag hade inte hunnit långt med den första broschyren innan telefonen ringde och jag fick flytta fokus till en annan affär. När jag lagt på luren kom jag på att jag ju skulle ringa en bank i en tredje affär för att kolla låneuppgifter. Då kommer kollegan in med god-mansärende i en fjärde affär och jag tog naturligtvis tag i det direkt.

Det hela slutade med att jag satt och jobbade i fyra olika affärer - samtidigt. Ett oanmält besök av en kund senare och vips så hade jag helt plötsligt fem affärer aktuella i mitt huvud...

För den oinvigde låter detta obegripligt. Varför inte göra klart det man håller på med innan man börjar på nästa grej?

Nä, av den enkla anledningen att det inte alltid funkar så! När kunder ringer/kommer in så tar jag ju naturligtvis hand om dem direkt.

Om ni någon gång hört en mäklare säga att det är viktigt att kunna hålla "många bollar i luften" samtidigt, så är det bland annat det här de syftar på. Att kunna ha det rörigt omkring sig (och i sitt huvud), men ändå reda ut situationen. Hur man gör det, är ett kapitel för sig. Det tar vi en annan gång!

Nu är det äntligen fredag. Trevlig helg till er alla!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar