onsdag 5 oktober 2011

Uppdrag utsikt

En av svårigheterna med att förmedla nyproduktioner, dvs oftast bostadsrätter som planeras att byggas, är att vi som mäklarkontor vid förmedlingstillfället kanske inte har så mycket mer än en planskiss på ett papper och i bästa fall några arkitektillustrationer i 3D att visa upp.

Folk har generellt mycket svårt att förstå planskisser och föreställa sig hur det kommer att se ut när det är klart. Förutom att man är mycket intresserad av att förstå hur själva bostaden kommer att utforma sig så är ju naturligtvis även omgivningarna av intresse och då kanske framförallt hur utsikten kommer att bli eller inte att bli från ett visst våningsplan.

Eftersom vi alltid försöker göra det mesta och bästa vi kan för att hjälpa våra kunder så gav sig jag och kollegan ut på "uppdrag utsikt" häromdagen.
Jag som blivit mer och mer höjdrädd med åren lämnade mer än villigt ifrån mig kameran när det var dags och man kan lätt påstå att jag just vid det här tillfället var mer än nöjd med att fota en icke-höjdrädd och van klättrare till kollega med iphonen.

Allt för kunden!
Utsikt från de översta våningsplanen på Kungsgatan i Lysekil

2 kommentarer:

  1. Hjälp! Jag hade aldrig vågat jag heller. Perfekt med kollegor som kan rycka ut :-)

    SvaraRadera
  2. Förstår dig precis, Åsa. För en del år sedan var jag uppe på vad som skulle motsvara 5:e våning på ett blivande 8-våningshus, som dessutom byggdes längst upp på en kulle!
    Sky-liften var både skakig och, i mitt tycke, alldeles för svajig.... Inte funkade det som terapi mot höjdskräcken heller...

    SvaraRadera