måndag 24 oktober 2011

Min bil har gått många mil.....

Lämnade kontoret vid två-tiden i eftermiddags och kom tillbaka vid 19.. Däremellan hann jag med ett intagsförsök och en visning plus ca 8 mil....

Det är inget ovanligt, att en mäklare tillbringar mycket tid i bilen. Gäller att förvalta tiden väl (pratar ALDRIG i telefon utan handsfree - där går gränsen). Idag hade jag dock lite luft i tidsschemat, så jag kunde stå still när jag ringde de sista samtalen för kvällen..

När jag överslagsräknar lite lätt, inser jag att min årsarbetstid består av minst 140 timmar bilkörning! Då bor jag ändå i en ganska liten kommun, sett till ytan....

Undrar lite hur mycket mina kollegor i de stora kommunerna kör, eller de norrländska? Hade även varit intressant att höra hur mycket bil det blir för kollegorna i storstäderna. Eller åker ni tunnelbana i Stockholm, Linda? Åsa i Lysekil åker nog mest båt. Och för Janina är det väl snöskooter..... ;-)

Ecodriving i all ära, men det tål att fundera på miljöbil....

1 kommentar:

  1. Nä ingen skoter. Här kör vi miljövänligt och tar renen :)
    //janina

    SvaraRadera