söndag 30 maj 2010

Att vara förskyld...

Att vara sjuk som mäklare är riktigt knepigt. Om man bortser från obehaget att ha ont i halsen, lock för öronen och en rinnande näsa så är det riktigt knepigt om inte nästan omöjligt ibland att få saker och ting att gå ihop. För det första måste någon kollega ha tid för att hjälpa till och ofta tar det minst lika lång tid att förklara för någon vad de ska göra istället för att göra det själv och samtidigt göra sina uppdragsgivare oroliga över att någon annan ska ta över.

Jag kände redan i torsdags kväll att jag hade ont i halsen och i fredags vaknade jag upp med en dunderförskylning. Egentligen borde jag inte jobba men jag var tvungen att gå till kontoret och ordna med lite saker och klockan hann bli 16.00 innan jag var klar. Hela helgen har jag legat nerbäddat för att klara av dagens visningar. Övriga kollegor hade fullt upp med egna visningar så ibland är det bara att bita ihop. Imorgon bär det av till Apoteket för att inhandla allt de har som på något vis kan hjälpa mig att bli frisk asap!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar